Trzy nowe grupy rozpoczęły prace w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców
W ostatnich dniach rozpoczęły prace trzy nowe grupy robocze działające w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców: Cross-media, Rola CMO w biznesie i organizacji oraz Efektywności w marketingu.

Zadaniem grupy Cross-media jest analiza istniejących systemów pomiaru mediów pod kątem przygotowania, a potem realizacji, systemu pomiarowego uwzględniającego potrzeby i oczekiwania marketerów.
Jednym z pierwszych działań tej grupy jest zorganizowanie spotkania z przedstawicielami IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy oraz , aby aktywnie włączyć się w prowadzone już dyskusje i poznać rezultaty dotychczasowych dokonań. Jednocześnie grupa ta analizuje propozycje WFA (World Federation Advertisers) – projekt „Halo” dyskutowany na rynku amerykańskim i projekt „Origin” – na rynku brytyjskim.
Grupa cross-media działa w składzie: Marek Zaborowski – BNP Paribas Bank Polska (lider grupy), Wioleta Adamiec – Henkel, Izabela Pontus – Grupa Maspex, Jakub Ignaczak – L'Oréal, Bartosz Węgłowski – Kompania Piwowarska oraz
Katarzyna Kierzkowska – Credit Agricole Bank Polska.
Kolejna grupa, działająca pod nazwą Rola CMO w biznesie i organizacji będzie skupiać się na: przygotowaniu działań, które mają określić i wzmocnić pozycję CMO wewnątrz własnych organizacji i poza nimi, edukacji o roli marketingu i wpływie na rozwój biznesu i organizacji zorientowanych na klienta oraz przygotowaniu programu wymiany edukacji i doświadczeń wśród marketerów.
W jej skład wchodzą: Marta Życińska, MBA – Mastercard (liderka grupy), Beata Dziwulska – Nestlé, Ania Plachta – Credit Agricole Bank Polska, Maciej Reszczyński – Visa, Damian Ludke – Autopay,Tomasz Chmielewski – Bolton Polska, Magdalena Kosińska – Versuni oraz Olga Kustra-Kowalczyk – IKEA. Opiekunem grupy jest Dariusz Maciolek – BNP Paribas Bank Polska ze wsparciem Barbary Pijanowskiej - Kuras – Credit Agricole Bank Polska.
Prace nad branżowymi standardami
Pod koniec tygodnia wystartowała kolejna grupa robocza POR – Efektywności w marketingu. Jej członkowie skupią się na przeglądzie istniejących KPI w marketingu oraz wypracowaniu wspólnych standardów branżowych - po to, aby branża mogła się wzajemnie rozumieć i mówiła tym samym językiem.
Grupa w swojej pracy zamierza wykorzystać bogate doświadczenie WFA. Inspiracją będą również rozwiązania szwedzkiej organizacji marketerów Sveriges Annonsörer – ich system uporządkowania KPI w marketingu, a także system certyfikacji.
Liderem grupy jest Monika Kochanowska z PepsiCo, opiekunem z ramienia zarządu POR jest Barbara Pijanowska - Kuras z Credit Agricole Bank Polska, wspiera ją natomiast Anna Dzierzedzka z PepsiCo.
Członkami tej grupy są: Piotr Bobrycki – Dr. Oetker, Jakub Ignaczak – L'Oréal, Anna Górka – E.Wedel, Olga Kustra-Kowalczyk – IKEA, Magdalena Kosińska – Versuni, Izabela Pontus – Grupa Maspex, Ania Plachta – Credit Agricole Bank Polska, Małgorzata Falkowska – T-Mobile Polska, Diana Kowalska – H&M, Paulina Szurnicka - H&M i Tomasz Chmielewski – Bolton Group.
Przypomnijmy, że jako pierwsza swoje działania rozpoczęła grupa pod nazwą Relacje z mediami i agencjami, która skupiać się będzie m.in. z tzw. brand safety. Grupa ta zaprosiła do rozmów biura reklamy tv, m.in. Polsat Media, z którym chce rozmawiać o sytuacji, która miała miejsce w TV Republika - w związku z mową nienawiści na antenie tego kanału zdecydowana większość reklamodawców wycofała ze stacji swoje reklamy. Z naszych informacji wynika, że dotychczas nie doszło do spotkania POR z Polsat Media.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Trzy nowe grupy rozpoczęły prace w ramach Polskiej Organizacji Reklamodawców