Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi
Producenci napojów gazowanych wydali w br. na reklamy swoich marek w mediach pozainternetowych o jedną trzecią więcej niż rok temu. Liderem wydatków pozostaje Coca-Cola, która zdecydowanie wyprzedza Pepsi, Sprite’a i Fantę.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.
Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł.
Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.
Wydatki reklamowe producentów napojów gazowanych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 53 279 231 zł | 61 627 759 zł | 15,7 |
Radio | 376 781 zł | 731 406 zł | 94,1 |
Gazety | 17 100 zł | 54 858 zł | 220,8 |
Magazyny | 1 110 745 zł | 5 782 849 zł | 420,6 |
Outdoor | 3 911 592 zł | 5 086 445 zł | 30 |
Kina | 11 930 745 zł | 19 632 147 zł | 64,6 |
Indoor | 78 400 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 70 704 594 zł | 92 915 464 zł | 31,4 |
Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Aktualnie Coca-Cola wspierana jest we wspólnej kampanii z marką przypraw Prymat. Natomiast w jubileuszowej kampanii Coca-Coli, prowadzonej od kwietnia, wystąpili m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski.
Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Ta marka obecnie prowadzi wakacyjną kampanię pod hasłem „Podejmij wyzwanie smaku”. Jest to kontynuacja działań z wiosny, do których zaangażowano znanych muzyków, sportowców i projektantów.
Marki napojów gazowanych z największymi wydatkami reklamowymi | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Coca-Cola | 28 252 960 zł | 51 513 919 zł | 82,3 |
Pepsi | 23 504 072 zł | 23 358 420 zł | -0,6 |
Sprite | 7 729 305 zł | 9 986 379 zł | 29,2 |
Fanta | b.d. | 4 202 704 zł | b.d. |
Hellena | 4 305 740 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 70 704 594 zł | 92 915 464 zł | 31,4 |
Reklamy marki Sprite warte były w br. niemal 10 mln zł (29,2 proc. więcej), a Fanty (oba napoje produkuje Coca-Cola Poland Services) - 4,2 mln zł.
Fanta i Sprite ostatnio promowane były we wspólnej kampanii pod hasłem „Orzeźwiające doładowanie”, w której można było otrzymać doładowania w sieci Play.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi