Wpływy Answear 50 proc. w górę, pomogło wznowienie sprzedaży na Ukrainie
Platforma e-commerce z odzieżą Answear wstępnie szacuje, że sprzedaż online spółki wzrosła w III kw. rdr o 51 proc. do 244 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 233 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 50 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.

Przychody Answear ze sprzedaży za trzy kwartały 2022 r. wyniosły 608 mln zł i wzrosły rdr o 43 proc. Sprzedaż online za 9 miesięcy wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38 proc. rdr.
"Mimo trudnego otoczenia rynkowego w postaci przede wszystkim dużej inflacji oraz widma recesji nasz biznes stale dynamicznie rośnie w odróżnieniu od konkurencji, która odnotowuje spadki sprzedaży. Potwierdza to zasadność naszej strategii dywersyfikacji geograficznej oraz stałego zwiększania średniej wartości zamówienia. Dodatkowo miniony kwartał był to pierwszy w tym roku pełen okres, który uwzględniał ponownie uruchomiony rynek ukraiński. Tu również pozostajemy optymistami, widzimy stałą odbudowę tego rynku, co powinno w przyszłości przełożyć się na jeszcze lepszą sprzedaż" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.
Sprzedaż w Ukrainie została wznowiona przez Answear w połowie maja.
Answear weszło do kolejnych krajów
Spółka podała, że dobre wstępne wyniki sprzedażowe w minionym kwartale to m.in. zasługa wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w Europie Południowej, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień.
"Rozciągłość geograficzna rynków spółki pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu" - napisano.
Dodatkowo Answear. com kontynuował działania wspierające budowę świadomości marki, które w III kw. były realizowane w ramach kampanii reklamowych w telewizji. "Liczymy, że tak jak zwykle, IV kwartał będzie dla nas najlepszym okresem w całym roku" – dodał prezes Krzysztof Bajołek.
W drugim kwartale br. Answear osiągnęło wzrost przychodów rok do roku ze 146,13 do 197,52 mln zł i zysku netto z 5,72 do 7,21 mln zł.
W środę na koniec sesji giełdowej za akcję spółki płacono 18,42 zł, co daje kapitalizację w wysokości 319,5 mln zł. Od początku stycznia br. kurs zmalał o 41 proc.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Wpływy Answear 50 proc. w górę, pomogło wznowienie sprzedaży na Ukrainie