Zenith zajmie się obsługą mediową Disneya w Polsce i krajach nadbałtyckich
Dom mediowy Zenith (należy do Publicis Media) zajmie się obsługą mediową koncernu The Walt Disney Company.

Agencja ma odpowiadać za planowanie i zakup mediów takich marek, jak Disney Meda Networks, Disney+ i Disney Studios. Będzie pracować dla nich w Polsce oraz będzie hubem na Litwę, Łotwę i Estonię. Zajmie się zakupem telewizji, prasy, radia, internetu i outdooru.
Firmy nie udzielają szczegółów na temat tej współpracy. Nie podają też, na jak długo zawarły umowę o współpracy.
W połowie października br. pojawiły się informacje, że The Walt Disney Company zamierza podzielić swój globalny budżet mediowy między agencje należące do holdingów Publicis i Omnicom. Jego wielkość szacowana jest na 3 mld dolarów.
Publicis ma odpowiadać za obsługę mediową Disney + oraz należących do firmy parków rozrywki. W tym ostatnim przypadku przejmuje biznes od należącej do sieci Dentsu Aegis agencji Carat.
Omnicom z kolei ma zająć się budżetem mediowym telewizyjnego biznesu Disneya (w tym kanałami ABC, Fox i Nat Geo) i studiów filmowych (w tym Marvela, Pixara, Lucasfilm, Walt Disney Studios i Walt Disney Animacje) w Ameryce Północnej. Wcześniej zajmował się tym Horizon Media.
Omnicom obsługuje Disneya od 2013 roku - po wygranym przetargu, w którym biznes ten przejęła od Publicisu. W Europie zajmuje się tym agencja OMD. To właśnie wtedy utworzono komórkę OMDE, dedykowaną do obsługi tego klienta.
W maju Disney przeniósł część biznesu medialnego do OMD. Należąca do holdingu Omnicom agencja OMDE (Entertainment) zajmowała się zakupem i planowaniem mediów w Stanach Zjednoczonych dla Twentieth Century Fox Films Corp, Fox Searchlight Pictures, Twentieth Century Fox Home Entertainment i innych podmiotów stowarzyszonych wyłącznie w ramach umowy tymczasowej. Globalny budżet mediowy Disneya szacowany jest na 3 mld dolarów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Zenith zajmie się obsługą mediową Disneya w Polsce i krajach nadbałtyckich