– Szkoda mi tych młodych ludzi, bo są mega zdolni. A idą do McDonald's albo do Valeo montować reflektory. Pisanie ich po prostu boli. Zarobią tam podobnie, a nie będą musieli myśleć – mówi Alicja Molenda, wydawca jednej z gazet lokalnych. Rozmawiamy z redaktorami naczelnymi lokalnych tytułów o tym, dlaczego w ich mediach trudno o młodych dziennikarzy. Małopolska, Dolny Śląsk czy Kujawy – wszędzie problem jest ten sam.
W niezwykle zróżnicowanym świecie reklamy outdoor udowadnia, że jego siła tkwi w namacalności i bliskości codziennego życia, łącząc tradycyjne formaty z inteligentnymi technologiami. Gdzie OOH i DOOH jest dziś, gdzie będzie jutro? O tym w najnowszym dodatku Wirtualnemedia.pl “OOH/DOOH”.
Sejm zdecydował o postawieniu Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu, ale przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nie zamierza zawiesić pracy. Wspierają go trzy członkinie KRRiT. – Ta czwórka może się dalej zbierać. Nie wyobrażam sobie tego. Rząd wyśle policję, żeby zamknęła siedzibę KRRiT? – zastanawia się w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, były szef KRRiT. Republika podała, że w KRRiT pojawiła się już policja. Eksperci nie mają wątpliwości. Od teraz wszystkie decyzje regulatora mogą być kwestionowane.
Dziennikarz Mateusz W., który w czerwcu br. wyszedł z aresztu, nie pracuje już w TVN Warner Bros. Discovery - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Działający od 2024 roku Związek Komunikacji Marketingowej rozpoczyna nowy etap działalności. Po raz pierwszy w jego historii funkcję członków zarządu objęli równolegle przedstawiciele dwóch istotnych organizacji branżowych: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wspólne kierownictwo ma na celu wzmocnienie pozycji agencji komunikacji marketingowej i marketerów w obszarze wpływu m.in. na regulacje prawne.
Google coraz mocniej wchodzi w pokazywaniem internautom podsumowań przetworzonych przez AI treści wydawców. I co dla typowego użytkownika może być szybką i wygodną opcją, to jest bardzo złą wiadomością dla wydawców. Już wiadomo, jak przekłada się to na ruch w ich serwisach, bo pojawił się raport ze szczegółowymi wynikami badań wśród internautów.
Telewizja Polska i Polskie Radio podpisały w lipcu kolejne umowy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego na dotację z budżetu państwa. Łącznie trafi do nich 220 mln zł.
Zajmująca się produkcją filmów, seriali i spotów spółka TFP, należąca do cypryjskiego wehikułu inwestycyjnego Zygmunta Solorza, w 2024 roku przy wzroście przychodów o ponad 5 proc. prawie potroiła zysk netto, zarabiając na czysto 2 mln zł.
Program „Rozmowy nocą” po prawie dwóch miesiącach na antenie ogląda średnio 47 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Wydanie z najwyższą widownią zgromadziło przed telewizorami nieco ponad 100 tys. osób.
Dział sportowy na Wprost.pl zyskał blisko 2 miliony nowych użytkowników w czerwcu. Duże wzrosty osiągnęły też Sport.pl i sekcja sportowa Onetu, która pozostaje liderem zasięgowym w tej kategorii. Natomiast Flashscore każdego użytkownika przyciąga średnio na najdłużej.
Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, wydawca „Krytyki Politycznej”, w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 14 proc. Mocno pogorszyła się też jego rentowność.
Na youtubowym kanale stacji TVN ukazują się materiały specjalne z cyklu „Kobieta na krańcu świata”. Seria ma umilić widzom oczekiwanie na nadchodzący sezon podróżniczego programu – dowiedzieliśmy się w stacji. Emisja potrwa do końca wakacji.
Do zajmującego się fact-checkingiem Stowarzyszenia Demagog dołączyli Julia Solarz, Julia Isert oraz Marcin Goliwąs.
W najnowszym globalnym zestawieniu Favikon Top 200 Voices w kategorii “Branding & Positioning on LinkedIn – Worldwide”, znalazł się jedyny Polak, dr inż. Jacek Kotarbiński, zajmując 1. miejsce w Polsce oraz plasując się w ścisłej światowej czołówce liderów opinii w obszarze budowania marki i pozycjonowania na LinkedIn.
Firma technologiczna Astronomer znalazła się na ustach całego świata, kiedy przypadkiem wyszedł na jaw romans jej CEO i szefowej HR. Chcąc obrócić negatywne publicity na swoją korzyść, firma postanowiła „zatrudnić” Gwyneth Paltrow. W tej historii trolling ma więcej niż jeden wymiar.
Telewizja Polska wybiera w przetargu firmę, która na jej zlecenie zajmie się organizacją i obsługą loterii audiotekstowych.
Stanowisko rzecznika prasowego Agencji Mienia Wojskowego objął Jakub Szczepański, do niedawna stołeczny dziennikarz portalu Interia.
Już w sobotę 26 lipca ruszają przedsezonowe zawody Premier League Summer Series 2025. W ośmiodniowym wydarzeniu organizowanym w Stanach Zjednoczonych wezmą udział: Bournemouth, Manchester United, Everton oraz West Ham United. Turniej będzie dostępny w serwisie streamingowym Canal+ za darmo i bez konieczności rejestracji.
Serwis WP Kultura ruszył z wideocastem zatytułowanym Kultura WPełni, o kulisach świata filmu, sztuki i teatru. Nowy program realizowany w studiu WP TV tworzą Basia Żelazko i Magda Drozdek.
Polska marka kosmetyczna Inglot uruchomiła na 28 rynkach globalną platformę e-commerce. Chce w ten sposób zapewnić spójne i nowoczesne doświadczenie zakupowe dla klientów na całym świecie.