Ruch na strony www z wyszukiwarki Google’a spada regularnie niemal wszystkim. Za to rosną przychody z wideo publikowanych na YouTubie, chociaż daleko nam jeszcze do stawek z USA czy Niemiec. Dla wydawców może to się okazać przysłowiową deską ratunku, ale ta forma zarobku nie jest dla każdego.
Od poniedziałku Agnieszka Glapiak kieruje Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Co to oznacza dla nadawców? – Pod względem ekstrawagancji nikt nie przebije Świrskiego. To nie dobra zmiana, ale zmiana na lepsze – mówi Robert Kwiatkowski, były członek KRRiT. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zauważają, że cichym wygranym zmian w Radzie jest prof. Tadeusz Kowalski. Będzie mógł zablokować każdą decyzję.
Co to jest abonament RTV? To jest coś takiego, co służy politykom do składania obietnic, że go zlikwidują. Nie muszę dodawać, że obietnic pustych. A po on jest? Żeby lepiej funkcjonowały media publiczne. No, ale u nas nie ma mediów publicznych.
W 2024 roku czysty zysk Instytutu Monitorowania Mediów podskoczył z 6 do 9,9 mln zł, przy wzroście przychodów o 27 proc. Firma rozwija narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, a ponad rok temu sfinalizowała dwa przejęcia.
Pod koniec czerwca 2025 roku Grupa Canal+ miała 25,660 mln abonentów. To spadek o 1,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Wówczas klientów było 25,984 mln. Dostawca płatnej telewizji pochwalił się w raporcie finansowym wzrostem przychodów na polskim rynku.
Anna Dec odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Znana prezenterka pogody ma być zatrudniona przy ulicy Wiertniczej jedynie do końca sierpnia.
Wydawnictwo Egmont Polska wycofuje ze sprzedaży komiks o Kaczorze Donaldzie – Gigant Poleca Premium „Superkwęk". Powodem decyzji są liczne błędy w tłumaczeniu – Jest to po prostu literacko bardzo słabo napisany tekst, z którego czytelnicy mogą wyciągnąć złe wzorce językowe – mówi Radosław Koch, twórca serwisu Komiksy Disneya.
"Kwiatki polskie w niedzielę” zniknęły z anteny TVP Info na dwa tygodnie. Program ma wakacyjną przerwę w emisji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Po zakończeniu kampanii prezydenckiej kilka czołowych serwisów informacyjno-publicystycznych zanotowało spore spadki odwiedzalności. Liderem pozostaje Onet, najwięcej straciły WP.pl i Interia, za to spory wzrost osiągnął portal „Gazety Wyborczej”.
Wydawnictwo Podatkowe Gofin kolejny rok z rzędu osiągnęło wzrost wyników finansowych. Jego przychody poszły w górę o 8 proc., a zysk netto sięgnął 10,1 mln zł. Mimo to firma nadal negatywnie ocenia sytuację na rynku wydawniczym.
Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium drugi miesiąc z rzędu był Onet z wynikiem blisko 5,3 tys. wzmianek w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą ponad 4,1 tys. wzmianek – znalazł się TVN24. Podium zamyka Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowań.
Kanał Music Box Classic (Music Box Group Sp. z o.o.) dołączył do oferty waipu.tv - czołowej niemieckiej platformy IPTV. Dzięki tej współpracy dociera teraz do ponad 2 milionów abonentów w Niemczech.
KFC, McCann Poland i McCann Romania łączą kreatywne siły w kampanii „Fight for the Last Bite”. Za komunikację PR kampanii i organizację wydarzenia odpowiada agencja Weber Shandwick.
Firma reklamy zewnętrznej Jet Line 1 sierpnia na czas „Godziny W” w Warszawie i innych miastach zawiesi emitowanie komunikatów komercyjnych na swoich nośnikach. – Co roku, za wiedzą naszych klientów i partnerów zatrzymujemy wszystkie spoty na godzinę, aby skupić uwagę na atmosferze w mieście – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line.
Janusz Łapacz objął stanowisko commercial directora w MediaMarkt Polska. |To jego powrót do tej firmy po kilkuletniej przerwie, którą spędził w innych firmach.
Internetowy sklep Lisek.App uruchomił Agenta GPT (Agent Mode ChatGPT). Od teraz jego użytkownicy mogą zlecić agentowi AI wykonanie zakupów bez konieczności manualnego dodawania produktów do koszyka.
W ciągu ośmiu miesięcy działalności na TikToku należąca do Polkomtelu marka Plush zdobyła 1,2 miliona polubień. Dzięki temu wyprzedziła marki innych telekomów.
Agencja Starship została wybrana przez CEDC International do obsługi marki Jägermeister. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiadać będzie za kompleksowe działania muzyczne - od strategii, przez kreację, po produkcję wydarzeń.
Maciej Popiołek, head of marketing, z końcem sierpnia rozstaje się z agencją Verseo. Pracował w niej ponad 7 lat.
Serwis piłkarski Goal.pl zdecydował się zwolnić czterech dziennikarzy i zamknąć prowadzony przez nich kanał na YouTube. Z zespołem żegnają się Damian Smyk, Leszek Milewski, Jakub Olkiewicz oraz Mateusz Bednarski. Olkiewicz i Milewski będą dalej prowadzić popularny program “Tetrycy” na własnym kanale youtubowym.