Rosną wpływy i zysk WPP. Sorrell: chcemy 45 proc. z internetu i rynków rosnących
Globalny koncern marketingowy WPP w I połowie br. zanotował wzrost wpływów o 2,7 proc. i zysku netto o 30 proc. Szef firmy, Martin Sorrell, zapowiada, żeby udział internetu i najszybciej rosnących rynków w jej przychodach zwiększy się w ciągu 5 lat do 45 proc.
W I półroczu grupa WPP zanotowała przychody wynoszące 5,45 mld funtów brytyjskich (o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej), 491 mld funtów zysku przed opodatkowaniem (15 proc. w górę w skali roku) i 364,8 mld funtów zysku netto (wzrost o 30 proc.).
Wpływy firmy w Ameryce Północnej zwiększyły się o 4,3 proc. do 1,68 mld funtów, a w Europie Zachodniej - o 0,6 proc. do miliarda funtów. Przychody z regionów poza Europą i Ameryką wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld funtów.
Wzrost organiczny w I półroczu wyniósł 4,1 proc., a w samym II kwartale - 10,2 proc.
Wartość usług marketingowych i mediowych stanowiła 44 proc. całych wpływów WPP, wynosząc 2,1 mld funtów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Obroty z zarządzania danymi wyniosły 843 mln funrów (wzrost w skali roku o 1,2 proc.), a z usług public relations - 430 mln funtów (wzrost o 2,7 proc.).
Firma spodziewa się, że w całym br. jej wpływy netto ze sprzedaży wzrosną o ponad 3 proc.
Komentując te wyniki, szef WPP, Martin Sorrell, przyznał, że chociaż firmy chętniej inwestują w marketing z uwagi na polepszającą się globalną sytuację gospodarczą, to problemem pozostają skutki konfliktu Rosji z Ukrainą. - Rok temu głównym zmartwieniem klientów była sytuacja w strefie euro. Teraz szefowie firm z coraz większym niepokojem obserwują wpływ sankcji gospodarczych nałożonych na Rosję - stwierdził.
Na rynku rosyjskim, z którego WPP czerpie ok. 3 proc. wszystkich swoich przychodów, firma w minionym półroczu zanotowała jeszcze kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, jednak w dalszej części roku spodziewa się mniejszego wzrostu, z uwagi na sankcje ekonomiczne.
Martin Sorrell zapowiedział, że w ciągu najbliższych pięciu lat WPP będzie starać się podwyższyć swoje wpływy z internetu oraz najszybciej rosnących rynków (takich jak Brazylia, Indie i Chiny), tak żeby stanowiły 40-45 proc. całościowych przychodów firmy. Wcześniejszy cel w tym zakresie, wyznaczony w ub.r., wynosił 35-40 proc. Sorrell ogłosił go, kiedy poinformowano o połączeniu Publicis Groupe i Omnicomu, z czego jednak zrezygnowano wiosną br. (przeczytaj o tym więcej).
Po fiasku tej fuzji WPP jest niezagrożonym liderem na rynku marketingowym. Do koncernu należą takie międzynarodowe agencje i domy mediowe jak m.in. Grey, Ogilvy, Young & Rubicam, JWT, Hill & Knowlton, Burson-Marsteller, Maxus, MEC, MediaCom i Mindshare.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy i zysk WPP. Sorrell: chcemy 45 proc. z internetu i rynków rosnących