Amerykański NGO's w kampanii społecznej apeluje o eliminację w policji uprzedzeń rasowych
"Not a gun" to tytuł nowej kampanii społecznej Courageous Conversation Global Foundation, organizacji promującej tolerancję i zajmującej się problemem uprzedzeń rasowych. Akcja zwraca uwagę na częstotliwość interwencji policji wobec czarnoskórych, którzy są w USA zatrzymywani i śmiertelnie ranieni częściej niż osoby o białym kolorze skóry.
W przygotowanym na potrzeby kampanii "Not a gun" filmie widzimy jak po kolei troje bohaterów, kupuje w sklepie batonik. Najpierw to młoda kobieta, potem mężczyzna w garniturze (obie te osoby mają białą skórę). Następny klient to czarnoskóry mężczyzna, który po zakupie wkłada słodycz do kieszeni i wychodzi ze sklepu. Następnie widać, jak zatrzymuje go policja.
W spocie pada informacja, że „czarnoskóra osoba jest trzy razy bardziej narażona na śmierć z rąk policji. Często, gdy jest uzbrojona tylko w baton. Pomóż wszystkim bezpiecznie dostać się do domu”.
"Not a gun" przeciwko uprzedzeniom rasowym
Kampania nakłania także do podpisania petycji na Notagun.org, w której Courageous Conversation Global Foundation apeluje do służb o zmiany w obszarze nawet nieświadomych uprzedzeń rasowych i eliminację przypadków strzelania do nieuzbrojonych czarnoskórych obywateli. Jedna z takich właśnie historii stała się inspiracją do scenariusza powyższego spotu.
W 2012 roku Trayvon Martin zginął z rąk dowódcy straży sąsiedzkiej. Miał przy sobie tylko paczkę cukierków Skittles.
Eric Garner i Stephon Clark to inni czarnoskórzy mężczyźni, którzy zostali zabici przez policjantów, którzy błędnie ocenili, że ci mają przy sobie broń.
Spot reklamowy uzupełnią reklamy w prasie, nośnikach zewnętrznych i aktywności w digitalu.

Za kreację spotu odpowiada agencja GS&P, reżyserem był Kevin Foley.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Amerykański NGO's w kampanii społecznej apeluje o eliminację w policji uprzedzeń rasowych