To już nie Sigma BiS, a re58. Członkowie zarządu firmy Jaromir Sroga i Sylwia Snopkiewicz opowiadają Wirtualnemedia.pl o tym, ja wygląda nowa strategia agencji. re58 ma mocniej niż dotychczas podkreślać wsparcie swoich akcjonariuszy. Zamierza walczyć o budżety komercyjnych firm, ale głównie polskich. - Chcemy, by wydawane przez nich pieniądze zostawały w Polsce, a nie trafiały do sieciowych agencji mediowych - mówi Sylwia Snopkiewicz.
Jeden portal, gdzie znajdziemy treści z Wirtualnej Polski, Gazeta.pl, Onetu, wPolityce.pl i wielu innych serwisów. Fikcja? Nie. Tak działa MSN, czyli globalny portal informacyjny Microsoftu, który już od 30 lat dostarcza treści z różnych źródeł, bazując na współpracy z lokalnymi i międzynarodowymi mediami. Sprawdziliśmy, co mają z tego wydawcy i jak ta współpraca wygląda.
Dla wielu PTWP brzmi jak przypadkowy ciąg liter, ale po bliższym przyjrzeniu kryje się za nimi firma, która na “nudnym biznesie” konsekwentnie i po cichu wykręca wyniki i wzrosty godne podziwu. Z Wojciechem Kuśpikiem, prezesem i założycielem, rozmawiamy o biznesie medialnym i eventowym, jego skrupulatnym stylu zarządzania, o Grupie PTWP i nim samym.
Ostrzeżenie: jeśli jesteś w dziennikarskim fachu stosunkowo krótko, to czytasz ten tekst na własną odpowiedzialność. Bo może on wprowadzić cię w osłupienie i niedowierzanie, może też wywrócić do góry nogami twoje myślenie o mediach. Albo może zrodzić w twojej głowie myśl: „co ten Feluś gada”. Akurat tym ostatnim efektem przejmuję się najmniej. Tymczasem zaczynamy podróż pod hasłem: “kiedyś to było tak…”.
Już 12 czerwca w warszawskiej Kinotece odbędzie się druga edycja konferencji portalu Wirtualne Media „BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach”. Oto pełna agenda wydarzenia.
Niektóre duże media w kampanii mocno wzięły pod lupę Karola Nawrockiego, ujawniając szereg historii z jego życia. Mimo tego kandydat wspierany przez PiS wygrał wybory prezydenckie. Dla części odbiorców te doniesienia nie były wiarygodne, coraz częściej informacji szukają oni w niezależnych kanałach internetowych. – W moim odczuciu, po tych wyborach spadnie zaufanie do dziennikarzy i będzie to pogłębiający się proces. Zresztą to nie dzieje się tylko w Polsce, wystarczy spojrzeć na Stany Zjednoczone - ocenia Tomasz Sekielski.
Wybory prezydenckie wygrał Karol Nawrocki pokonując Rafała Trzaskowskiego. Poprzedziła to wyjątkowo długa kampania wyborcza, która przyspieszyła w ostatnich dwóch miesiącach. Aktywną rolę odgrywały w niej media, które przekazywały informacje, komentarze i organizowały debaty.
Praktycznie codziennie natrafiam na badania, które dotyczą wykorzystywania AI w różnej formie przez marketerów, konsumentów, handlowców, analityków i tak dalej. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się w porządku, no bo w końcu naukowcy nie mogą się mylić, ktoś za takie badania zapłacił. Ale wtedy włączam swoje krytyczne myślenie, przypominam sobie zajęcia ze studiów o metodologii badań i zaczyna się rysować problem z większością tych badań.
Agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU zmienia nazwę na re58 i wprowadza nową strategię rozwoju polegającą na koncentracji na obsłudze polskich klientów. – Będzie nowa nazwa, nowe pozycjonowanie i strategia. Ale business setup się nie zmienia. Nadal będzie to agencja we władaniu firm, które moim zdaniem nie powinny i nie muszą być właścicielem biznesu pod tytułem dom mediowy – ocenia Rafał Szysz.
“Powinieneś gnić w bezimiennym grobie, ale masz mordę kanalio, wiem gdzie mieszkasz”. W obecnych czasach rolę listów do redakcji przejęły komentarze. Każdy może zostawić wpis na profilu redakcji lub samego dziennikarza. Użytkownicy korzystają na tyle ochoczo z możliwości wyrażenia swoich “opinii”, że ich komentarze bardzo często przekraczają nie tylko granice dobrego smaku, ale i ramy prawne. A wszystko to przeczytać mogą autorzy materiałów. Rozmawiamy z dziennikarzami o tym, jak radzą sobie w pracy i w życiu pod presją takiej fali nienawiści.
Adblock to wróg numer jeden dla wydawców opierających swój model biznesowy na sprzedaży reklamy internetowej. Sprawdziliśmy, jak do kwestii blokowania reklam przez swoich czytelników podchodzą najwięksi wydawcy i serwisy informacyjne w Polsce. Wyróżnić można trzy podejścia.
Nagrał ponad 1000 podcastów, choć w żadnym sam nie wystąpił. Mateusz Trusewicz to doświadczony producent i realizator, który przez wiele lat był szefem produkcji audio-wideo w Grupie naTemat, a teraz prowadzi agencję produkcji podcastów “Studio Miś”. Rozmawiamy o tym, jak się wymyśla, nagrywa, produkuje i zarabia na podcastach oraz o wszystkim tym, co w tym czasie zaobserwował. – Słowo “talk show” zmieniło się na “podcast”. Przecież koncepcja jest właściwie identyczna – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.
Gdy 23 lata temu kreatywni pracowali nad nową kampanią marki Era, nie przypuszczali, że padające w niej, na pozór proste i banalne słowa, wryją się w pamięć ludzi na dekady. Kombinacja naturalności postaci, emocjonalnego ciepła, wspaniałych zdjęć i muzyki, dała ponadczasowy spot, który – choć nie zdobył żadnej branżowej nagrody – z powodzeniem mógłby promować markę także dzisiaj. Takich reklam nie da się zapomnieć, więc nic dziwnego, że mimo upływu lat, ludzie nazywają ją “najlepszą polską reklamą”.
Nie emitują nachalnych reklam, nie przyjmują pieniędzy od samorządów czy państwowych spółek. Walczą o transparentność władzy w lokalnym życiu publicznym, za co zostali uhonorowani Nagrodą Mariusza Waltera. O dziennikarstwie lokalnym w Polsce rozmawiamy z redakcją portalu Jawny Lublin: Agnieszką Mazuś i Krzysztofem Jakubowskim.
Jak tradycyjne polskie media podchodzą do Tik Toka? Trochę jak do jeża. Fajnie się mu przyjrzeć, ale na bliższy kontakt ciągle brak odwagi.
Przez lata dosłownie rządzili YouTubem w Polsce. Kanały takie jak Abstrachuje, Lekko Stronniczy czy twórcy pokroju Sylwestra Wardęgi, Krzysztofa Gonciarza i wielu innych notowali miliony wyświetleń każdego miesiąca. Sprawdzamy, co się dzieje z nimi dziś, po ponad dekadzie od swoich debiutów. Czy nadążyli za zmianami nie tylko w samym YouTube, ale też w gustach odbiorców? Pytamy też ekspertów, czy dalej są łakomym kąskiem dla marek, które wykorzystują do swojej promocji influencer marketing.
Już w czwartek 12 czerwca w warszawskiej Kinotece odbędzie się druga edycja bezpłatnej konferencji portalu Wirtualne Media „BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach”. Właśnie ruszyły zapisy na wydarzenie!
ChatGPT to był dopiero początek. Kolejne narzędzia sztucznej inteligencji wchodzą do newsroomów, wspomagając pracę dziennikarzy. Od wydawców wymaga to wprowadzania wewnętrznych kodeksów regulacyjnych. Jedni już takie dokumenty stworzyli, inni jeszcze nad nimi pracują.
100 uczestników, wielkie studio, trzy dni na planie – tak wyglądały nagrania nowego teleturnieju „The Floor”, który już we wtorek rusza na antenie TVN. Po raz pierwszy polską edycją formatu będącego teleturniejem zrealizowano za granicą. By opisać, na czym polega fenomen programu z tytułową “podłogą”, poleciałem do Amsterdamu.
Trudno o spotkanie w takim składzie. Udało się na konferencji Impact 2025. Na jednej sali ramię w ramię zasiedli szefowie największych mediów w Polsce: Bartosz Hojka z Agory, Jacek Świderski z Wirtualnej Polski, Aleksander Kutela z RASP, Dorota Żurkowska z TVN WBD, Marek Błoński z PAP i porozmawiali o nowej erze mediów. Wniosek ze spotkania? Szkoda, że zaledwie 20 minut. Zebraliśmy dla Was najciekawsze wątki, które pokazują, jak myślą prezesi mediów i rzucają trochę światła na to, z czym dziś mierzymy się w mediach i czym, tak naprawdę trzeba się martwić.