W niezwykle zróżnicowanym świecie reklamy outdoor udowadnia, że jego siła tkwi w namacalności i bliskości codziennego życia, łącząc tradycyjne formaty z inteligentnymi technologiami. Gdzie OOH i DOOH jest dziś, gdzie będzie jutro? O tym w najnowszym dodatku Wirtualnemedia.pl “OOH/DOOH”.
21 lat temu poznała ją cała Polska, gdy zasiadła za stołem prowadzącej główne wydanie “Wiadomości”. Od zeszłego roku znów o niej głośno, bo jej wywiady w TVP Info budzą dużo emocji i komentarzy. Dorota Wysocka-Schnepf polaryzuje, a opinie na jej temat są skrajne. Pracowita, rzetelna, profesjonalna – oceniają jedni. Przekraczająca granice, zdefiniowana, stronnicza – stwierdzają drudzy. – Obecnie kariera Doroty Wysockiej-Schnepf toczy się zgodnie z politycznymi zmianami ostatnich lat – ocenia Jan Dworak.
Anna Dec odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Znana prezenterka pogody ma być zatrudniona przy ulicy Wiertniczej jedynie do końca sierpnia.
Ruch na strony WWW z wyszukiwarki Google’a spada regularnie niemal wszystkim. Za to rosną przychody z wideo publikowanych na YouTubie, chociaż daleko nam jeszcze do stawek z USA czy Niemiec. Dla wydawców może to się okazją do istotnej dywersyfikacji przychodów, ale ta forma zarobku nie jest dla każdego.
Astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski, drugi Polak w kosmosie, zyskał ogromną popularność. Dyskusje budzi jednak fakt, jak obecnie wygląda komunikacja tego sukcesu. – Po powrocie z misji mamy do czynienia z widocznym chaosem komunikacyjnym – ocenia Paulina Bochen - Więcej mógł też robić rząd. Przyzwoicie komunikowało temat Ministerstwo Rozwoju i Technologii, ale ogólnie również zabrakło na to szerszego pomysłu - dodaje Mateusz Sabat.
– Szkoda mi tych młodych ludzi, bo są mega zdolni. A idą do McDonald's albo do Valeo montować reflektory. Pisanie ich po prostu boli. Zarobią tam podobnie, a nie będą musieli myśleć – mówi Alicja Molenda, wydawca jednej z gazet lokalnych. Rozmawiamy z redaktorami naczelnymi lokalnych tytułów o tym, dlaczego w ich mediach trudno o młodych dziennikarzy. Małopolska, Dolny Śląsk czy Kujawy – wszędzie problem jest ten sam.
Netflix i należące do Amazona Prime Video zdecydowały na współpracę z tradycyjnymi nadawcami we Francji. Dlaczego akurat w tym kraju? – Współpraca z lokalnymi nadawcami pozwala wielkim gigantom zoptymalizować koszty regulacyjne oraz spełnić wszystkie obowiązki w bardziej opłacalny i wizerunkowo bezpieczny sposób – mówi Wirtualnemedia.pl Anita Góral, dyrektor sprzedaży i marketingu w AKPA Polska Press. A czy to możliwe w Polsce?
W czerwcu cztery kanały informacyjne Polsatu miały łącznie zdecydowanie mniejszy udział w rynku niż Republika czy TVN24. Piotr Witwicki, dyrektor pionu informacji i publicystyki Polsatu zauważa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że oglądalność Polsat News i Wydarzeń 24, mimo olbrzymiej konkurencji w zeszłym miesiącu wzrosła. – Staramy się robić stację, która przede wszystkim nie będzie stacją propagandową, tylko informacyjną – zapewnia. Krytykuje przy tym m.in. TVP Info.
Lato to czas, kiedy spada oglądalność telewizji linearnej – nawet o około jedną piątą, marketerzy ograniczają kampanie stricte performance’owe, a decyzje zakupowe bywają odsuwane na wrzesień. – W branży to nie sezon ogórkowy, ale raczej sezon zmiany rytmu. Mniej jest kampanii na „tu i teraz”, więcej planowania, testowania, optymalizacji. Dla wielu to czas, gdy kładzie się fundamenty pod działania końcówki roku – mówi Anna Gruszka z adQuery.
Od lat trwają spekulacje na temat produkcji nowego sezonu kultowego serialu „Ranczo”. Reżyser Wojciech Adamczyk nie raz wypowiadał się w tej kwestii, ale Telewizja Polska milczała. Teraz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVP potwierdza, że „rozmowy trwają”.
Tydzień temu pisałem tutaj, że byki coraz śmielej hasają po tekstach w naszych portalach informacyjnych. A dziś sam nastawiam tu byków bez liku. To znaczy, Ty je stawiasz. Ale nie w piśmie tylko w mowie. A my tej mowy słuchamy, zaśmiewając się do łez.
Treści o wojsku i geopolityce zyskały ogromne zainteresowanie internautów, gdy ponad trzy lata temu wybuchła wojna w Ukrainie. Wszyscy się wtedy dowiedzieli, kim są Jarosław Wolski czy Jacek Bartosiak. Potem popularność tych treści spadła, ale nadal jest wysoka. Powstają nowe programy czy serwisy. Dlaczego rozwój treści o tej tematyce to głównie zasługa niezależnych twórców, a nie dużych wydawców?
Choć na polskim rynku jest już około 10 kanałów informacyjnych, to kolejni gracze nie rezygnują z prób jego podboju. Takim przykładem jest Euronews, który po polsku nadaje już od kilku miesięcy. Stacja poszerzyć zasięg i produkować więcej treści w naszym kraju. – Chcemy znaleźć dla siebie niszę. Wyróżnia nas to, że staramy się być maksymalnie obiektywni i niezaangażowani. Na polskim rynku nie jest to oczywiste – mówi Wirtualnemedia.pl szef polskiego biura nadawcy Jan Bolanowski.
Sieć prywatnych laboratoriów medycznych Diagnostyka oferowała zestawy pakietów badań medycznych sygnowanych nazwiskiem Ewy Chodakowskiej. Jeden z nich “Czy to endometrioza?” wywołał potężną falę krytyki lekarzy i fanów znanej trenerki fitness. Testy wycofano ze sprzedaży, ale zostały pytania o etykę i prawa pacjenta. – Zakończyłam tę współpracę nie dlatego, że się bałam. Ale dlatego, że jestem lojalna wobec tych, którzy są ze mną od lat. Nie jestem nieomylna. Ale jestem odpowiedzialna i to właśnie ta odpowiedzialność stała za moją decyzją – mówi portalowi Wirtaulnemedia.pl Ewa Chodakowska.
Google rozszerza AI Overviews na kolejny swój produkt – wybór artykułów Discover, dostępny na urządzeniach mobilnych. Eksperci nie mają wątpliwości: dla wydawców to oznacza dalsze spadki ruchu i odsłon. – Funkcjonalność może być jednym z najbardziej znaczących ciosów dla ruchu wydawców od czasu wprowadzenia featured snippets – ocenia dla Wirtualnemedia.pl Marcin Stypuła, CEO Semcore.
RMF FM, które skończyło w tym roku 35 lat, od dawna jest numerem jeden w Polsce pod względem słuchalności. I jako jedyne duże medium nie ma siedziby w Warszawie, a w Krakowie. Stacja nie chce być warszawocentryczna. – W średnich i mniejszych miastach mają miejsce równie ważne wydarzenia – przekonuje Blanka Baranowska, zastępca dyrektora informacji RMF FM. – Nie potrzebujemy ściągać gwiazd z innych stacji – sami je sobie kreujemy – deklaruje szefowa programowa stacji Iwona Bołdak.
Od ubiegłego roku wybitni dokumentaliści Maria Zmarz-Koczanowicz i Jacek Petrycki pracują nad dokumentem o Jacku Kuroniu – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jego producentem została firma Nextfilm, będąca częścią Grupy Agora. Dokument poprzedza film fabularny o Kuroniu, do którego zdjęcia ruszą niebawem.
Gdy mieszkasz w Warszawie, czasem zupełnie tracisz ogląd rzeczywistości z prowincji. O zarobkach w prasie lokalnej, o tym, z czego się takie media utrzymują oraz czy wsiądzie jeszcze do pociągu powrotnego do warszawskich mediów, opowiada w wywiadzie dla Wirtualnych Mediów Andrzej Andrysiak, polski dziennikarz i publicysta, wydawca "Gazety Radomszczańskiej", autor książek i podcastów.
Były dwie firmy, jest jedna. Była konkurencja, jest wspólna organizacja. Było 600 osób, jest 350. Były papierowe potęgi, są zwinne cyfrowe media. Była strata, jest zysk. O tym, jak zarządzać największym imperium lifestyle’u w Polsce, rozmawiamy z Maciejem Klepackim, prezesem Burda Media Polska, którym został, choć wcześniej pracował w przejmowanym Edipresse. Jak to się robi? Wspólnie zaglądamy za naprawdę różne kulisy Burdy, także te, o które trochę się “pokłóciliśmy”.
Około 30 firm na świecie pracuje nad okularami z technologią AR i sztuczną inteligencją. Na czele tego wyścigu jest Google, Meta, Apple oraz Snap. Co pcha te firmy do dalszego rozwoju i produkcji okularów AR pomimo słabej ich sprzedaży? Razem z ekspertami analizujemy możliwe drogi rozwoju technologii rzeczywistości rozszerzonej oraz jej miejsce na rynku.